Paskelbta Be kategorijos

KAIP PAGERINTI LIETUVOS MEDICINOS ĮSTAIGŲ DARBĄ?

Tikriausiai ne vieną kartą esate buvę poliklinikoje ar kitoje medicinos įstaigoje ir laukėte eilėje vien tam, kad gautumėte siuntimo lapelį pas specialistą, reikalingų vaistų pratęsimą ar tiesiog tam, kad Jūsų atsakymas iš antrojo ar trečiojo lygio gydytojo specialisto tiesiog atsidurtų Jūsų ligos istorijos knygelėje… Ar ir Jūs kaskart galvojate, ką būtų galima padaryti, kad visas medicinos įstaigų darbas vyktų greičiau ir produktyviau? Mes turime sprendimą. Tai dokumentų valdymo sistema (kitaip – DVS sistema). Kaip ji veiktų ir kaip galėtų pagerinti ir pagreitinti visus čia vykstančius procesus – pasakojame toliau.

Daugiau jokio laukimo eilėje dėl lapuko

Tiesa tokia, kad šiuo metu didžiausios eilės susikaupia vien todėl, kad kartais reikia atkeliauti į polikliniką dėl vieno paprasčiausio lapelio su antspaudu. Kitaip tariant, prireikus nueiti pas vieną ar kitą specialistą, pirmiausia pacientas turi nukeliauti pas savo gydytoją (aišku, tam reikalinga registracija), kad gautų antspauduotą siuntimą pas specialistą. Tada tenka keliauti į registratūrą ir bandyti gauti taloną pas specialistą (dar vienas lapelis). Gerai pagalvojus, ne kiekvienas gali sau leisti pasiimti tiek laisvadienių, kad kaskart spėtų sulakstyti pas visus specialistus dėl kelių siuntimų pas gydytoją ar tyrimams.

DVS sistema šiuo atveju būtų tikras išsigelbėjimas. Nes gydytojams užtektų suvesti į kompiuterinę programą duomenis apie pacientą bei jo problemą, jei šis registruotųsi elektroniniu būdu. Taip ne tik pacientas, bet ir gydytojai sutaupytų laiko, o už durų nesikauptų kilometro ilgio eilė, gąsdinanti tiek specialistus, vis dirbančius viršvalandžius, tiek naujus atvykusius pacientus. Viskas, ką reikėtų padaryti, tai paskambinti telefonu arba užsiregistruoti elektroniniu būdu, užpildant formą ir nurodant savo problemą. Pavyzdžiui, profilaktinis pasirodymas gydytojui specialistui kas puse metų arba profilaktinių tyrimų poreikis, kuriuos nurodė pats gydytojas.

Tuo tarpu gydytojai gavę užklausą tiesiog supildytų duomenis dėl vienų ar kitų pacientų poreikių, o visi siuntimai būtų elektroniniai. Pacientams užtektų užsiregistruoti pas specialistus, o atėjus, šie jau turėtų visą informaciją apie juos, o šiems nereikėtų akylai saugoti nelemtojo popierinio siuntimo, kad tik nepamestų.

Pagalba farmacininkėms

DVS sistema taip pat puikiai padėtų bendradarbiauti farmacininkams ir šeimos gydytojams, prireikus pratęsti vaistų receptą. Gydytojai, gavę užklausą dėl besibaigiančių vaistų į elektroninę paciento paskyrą, paspaustų mygtuką tęsti arba užbaigti, o tuo tarpu patys pacientai, nukeliavę į vaistinę, nurodę savo asmeninius duomenis, padėtų vaistininkams aiškiai matyti, kokių jiems vaistų reikia ir kokiais kiekiais, pagal tai, kas būtų nurodyta jų gydytojo asmeninėje paciento paskyroje. Paprasta kaip du kart du, o ir senyvo amžiaus žmonėms nebereikėtų atsiminti galybės sudėtingų preparatų pavadinimų, o vaistininkams bandyti šifruoti gydytojo rašto.

Su šiandieninėmis technologijomis nesudėtinga palengvinti visų medicinos įstaigų darbą – svarbiausia čia iniciatyva ir noras kažką keisti.