Paskelbta Be kategorijos

Kokybiškas miegas – kaip tai pasiekti?

Kokybiškas miegas vertinamas tiek jaunų, tiek vyresnio amžiaus žmonių. Nuo kokybės priklauso, ar kitą dieną jausimės pailsėję ir būsime energingi, kūrybingi ir net ar sugebėsime atsipalaiduoti. Siekiant tinkamų miego sąlygų galima būtina įvertinti ir tinkamo čiužinio ir miegamojo lovos veiksnius. Neužtenka tik tinkamai nurimti ir pasiruošti miegui, vieni dalykai privalo būti suplanuoti iš anksto.

Kokybiško miego sąlygos:

• Etapas prieš miegą – gali būti vienas iš rodiklių, kodėl gerai nepailsite ar jaučiatės suirzęs. Siekiant tinkamų miego sąlygų būtina nurimti prieš miegą. Tai reiškia, kad vertėtų vietoj mobiliojo telefono, televizoriaus ir kitų naujausių technologijų pasiekimų rinktis knygą, meditaciją. Svarbu prieš miegą nepersivalgyti, o jei ir juntamas poreikis geriau rinktis mažesnę dozę.

• Miego metu, jei neišeina užmigti, vertėtų susimąstyti, kokios tam galimos priežastys. Gal mąstote apie darbus, įtampą ir kitus miegui netinkamus dalykus, todėl negalite nurimti. Jei taip, vertėtų išspręsti problemas prieš miegą, o jei tai neįmanoma bandyti nuo jų atsiriboti.

Miegamojo lovos rėmai, čiužinys, užvalkalai privalo būti švarūs ir tinkamai valomi. Geriausia, jei jie plaunami būna kas savaitę arba kas antrą. Čiužinys negali būti sušlapintas, kadangi vėliau jį sudėtinga išdžiūti. Vaikų lovoms galima skirti užvalkalą, kuris būtų atsparus drėgmei.

• Patalpa turi būti skirta miegui, todėl geriausia, jei kambarys būtų ten, kur nesigirdėtų gatvės triukšmo ar kitų pašalinių garsų. Saulė turi būti neįkyri, todėl būtina įsigyti užuolaidas ar kitokio tipo apsaugą nuo saulės. Taip pat neturėtų būti šaltą ar būti juntamas skersvėjis.

• Po miego vertėtų neskubėti, vis dėlto geriau jei tik pabudus būti išlipimą iš lovos, taip vėliau neteks vėluoti ar jausti stresą dėl nespėtų dalykų. Miegamojo lovos patalynė sutvarkyta ir paruošta vakaro poilsiui.

Nuovargis ar kasdieninė įtampa gali turi didelės žalos sveikatai, todėl būtina pasirūpinti, kad miego kokybė būtų apsaugota. Tam padėti gali tinkama lova, čiužinys, tačiau kai kurie dalykai priklauso ir nuo mūsų. Vertėtų prieš miegą nurimti, kad kita diena būti energinga ir geros nuotaikos.