Paskelbta Bio

Saulės šviesa – kiek jos reikia, o kiek paslėpti?

Apie tai, kad žmonės šiandien negauna pakankamai natūralios saulės šviesos, kalbama vis dažniau ir vis garsiau. Tačiau priemonių tai saulei pridengti, paslėpti ir kažkaip užmaskuoti spindulius, kurie neleidžia susikaupti, taip pat vis dar aktyviai ieškoma. O kadangi yra paklausa, tai, savaime aišku, kad yra ir pasiūla. Visgi, kyla klausimas, kiek tos saulės šiandien reikia? Ar tikrai taip svarbu gauti pakankamai saulės šviesos vien tam, kad gerai jaustumėmės? Šįkart – apie tai plačiau.

Žmogaus bioritmų dinamika

Jei pradėtumėte stebėti savo paros ritmą ir savijautą, būtų galima pastebėti savo produktyvumo valandas – kada jaučiamasi geriau, kada blogiau, kada norisi miego, o kada sukilę streso hormonai skatina pramerkti akis ir lipti iš lovos. Ir jei anksčiau mūsų protėviai būtent tuo ir vadovaudavosi, o pagal saulės poziciją zenite planuodavo savo dienos darbus, šiandien daugelio ieškomiausi žodžiai yra „roletai plastikiniams langams“ arba „Domus Lumina“ salonas skirtinguose Lietuvos miestuose. Kodėl taip yra?

Šiandien vyrauja įsitikinimas, kad saulė kenkia, kad nuo jos reikia saugoti akis. Be to, dažnai baiminamasi, kad intensyvūs saulės spinduliai ir karštis paveiks baldų paviršius, kad jie išbluks, praras spalvą, pradės eižėti ir trūkinėti. Jų nuomone, roletai yra sprendimas, leidžiantis apsaugoti save ir savo daiktus.

Visgi, tiesa tokia, kad šviesos žmogui reikia. Ir dėl to, jog daugelis šiandien vengia saulės vonių, o didžiąją dalį laiko praleidžia spoksodami į mobiliuosius įrenginius ir kompiuterius, išsiderina biologinis žmogau laikrodukas. Mes nebesuprantame, kada reikėtų eiti miegoti, o atsikelti 6 valandą ryto atrodo kaip tikra kančia. Mes nebemokame išlaikyti balanso ir skundžiamės, kad negalime pailsėti, net jei miegame daugiau nei 10 valandų. Tai ką daryti? Ar dabar jau roletai plastikiniams langams dabar jau nebeturėtų dominti?

Suskirstykite erdves

Iš tiesų, susitvarkyti savo paros ritmą ir džiaugtis gera savijauta, kokybišku poilsiu ir apskritai aukšta gyvenimo kokybe visai nėra sunku. Tereikia griežtai nubrėžti ribas ir pasistengti išlaikyti stabilumą tarp mėlynos dirbtinės ir natūralios saulės šviesos.

Tiesa, intensyvūs saulės spinduliai blaško, neleidžia susikaupti, sukoncentruoti dėmesio, nuo jų dažnai skauda akis. Tačiau tuo pačiu, negaunant natūralios šviesos mes jaučiamės blogai, nepailsėję ir tiesiog išsiderinę iš savo pačių ritmo. Ką mes siūlome?

Pridenkite saulę tose būsto erdvėse, kur labiausiai reikia susikaupti. Na, pavyzdžiui, darbo kambaryje. Tačiau neužtamsinkite tų erdvių, kuriose ilsitės, kaip pavyzdžiui, miegamasis ar svetainė. Šiose erdvėse kabinkite šviesą išskaidančias užuolaidas. Leiskite sau rytais pabusti nuo natūralios saulės šviesos, o ne nuo šviečiančio telefono ekrano.